A la classe d'avui el Josep Maria ens ha parlat sobre els mitjans de comunicació personal com el telèfon mobil que permet fer:
- Trucades i videoconferències.
- Sms (creació llenguatge propi).
- So, foto video i Tv (multimèdia).
- Conexió a internet.
- Jocs i música.
- Compra electrònia (tot un negoci avui dia)
- Agenda, rellotge,...
Hi ha molts aspectes que ens hem de plantejar respecte als mobils i l'ús que li puguin donar els infants. A partir de quina edat el poden tenir? (depén),s'ha de delimitar el temps?,tenir present que pot crear dependència, necessitat o consum? quota o pagament?,...
Respecte als videojocs hem de pensar que no deixa de ser un joc i per tant hem conèixer per a quina edat és aconsellada, quin és el contingut,... s'ha de mirar la pigui qui informa de: si provoca situacions de marginació, addicció,conté imatges de sexe, pot induir a la drogadicció, es diuen paraulotes,...etc. Seria interessant informar per exemple als pares abans de la compra de reis.
La wii per exemple seria un bon videojoc ja que poden afavorir la cohesió familiar, l'alfabetització digital dels pares, avis...
Els videojocs poden generar situacions educatives:
- Desenvolupament d'habilitats.
- Transmissió de continguts i valors.
- Estimulació de la creativitat.
- Resolució de problemes.
- Alfabetització digital.
Però també situacions de risc:
- Adicció
- Exclusió social
- Insensibilització
- Consumisme
- Trucs drecera
- Conductes no desitjables.
Tv, Dvd i Tdt.
Tv, s'ha de tenir en compte: l'espai, el temps, actituds i valors (permissives, autoritàries,dialogants i esgotaments) i comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada